Planul lui Basescu

Pentru a intzelege planul lui basescu trebuie luate in considerare doua elemente
  • distributzia votantzilor partidelor in diversele circumscriptzii electorale din tzara
  • declaratzia lui basescu ca doreshte sa faca un nou referendum pentru un vot uninominal "curat", deoarece este nemultzumit de modul in care a fost scrisa actuala lege.
Sa pornim de la o imagine aproximativa a distributziei actuale, si probabile in viitorul apropiat, a votantzilor PSD, PD, PNL, si UDMR in circumscriptziile de votare din tzara:


Care e planul lui basescu cu votul uninominal "curat"
In cazul votului uninominal "curat", in fiecare circumscriptzie este ales NUMAI PRIMUL clasat, indiferent de cate procente au locurile doi, trei, patru, etc. Deci, conform graficului de mai sus, locurile din parlament vor fi impartzite intre primii doi clasatzi in fiecare circumscriptzie in parte, adica intre PSD si PD, plus cateva voturi pe care le va lua UDRM din circumscriptziile maghiare in care sunt majoritari si ies pe primul loc. PNL nu va mai lua (aproape) nici un vot deoarece nu sunt pe primul loc in (aproape) nici o sectzie de votare. PNL NU VA MAI INTRA IN PARLAMENT.

  • nota: in cazul sistemului de vot actual, "uninominalul" se compenseaza in functzie de procentele pe care le-au dobandit partidele in toata tzara, astfel ca toate partidele sunt reprezentate in parlament cu (aproximativ) cota lor electorala, adica circa 30% PSD, 30% PSD, 20% PNL, 7% UDMR, 13% altele.
Acesta este PLANUL DE CULISE al transparentului si democratului basescu, din spatele declaratziei sale "imi doresc un sistem de vot care sa aduca numai doua mari partide in parlament, plus UDMR": sa refaca referendumul pentru vot uninominal cu un mesaj populist simplu si percutant de genul "Tu decizi!", dar de aceasta data "sa-i iasa bine" si SA DISPARA PNL DIN PARLAMENT. In joc nu este Geoana vs Basescu, ci insashi existentza democratziei pluri-partide.
In conlcuzie, din pacate nu exista alta solutzie de slavare a PNL si a pluri-partidismului decat sa luam un antinevralgic, sa ne strangem de nas, sa dam vreo 5 lamai pe gat, si sa punem stampila pe Geoana sperand ca PNL + Johannis + presa vor reushi sa tzina in frau hrebenciucii, ilieshtii, nastashii, etc din PSD.

  • bonus: avetzi aici o inregistrare a unei dezbateri pe tema unicameralului (se deschide in fereastra noua) http://www.trilulilu.ro/Eleutheria/860327a9f048a0, dar nu tema dezbaterii este elementul pe care vreau sa-l evoc; motivul trimiterii la aceasta inregistrare este ceeace spune cristian preda (PD) la momentul 14:20 "[...] Eu cred ca acest referendum este necesar, si este necesar intr-o logica a simularii dezbaterii politice [...]". Ceeace vreau sa spun, din nou, este ca trebuie intzeles ca politica de televizor este un circ ieftin pt prostime care n-are absolout nimic de-aface cu planurile politice din culise. Partea proasta este cand se ajunge cu aceasta simulare a dezbaterii politice la referendumuri, deoarece un referendum este prin definitzie conceput in asha fel incat sa transheze o problema printr-un raspuns da/nu, adica fara a mai lasa loc niciunei nuantze. Ori chintesentza unei societatzi democratice pluraliste este insashi existentza nuantzelor prin reprezentarea lor proportzionala in parlament.

Nota despre PCM si UDMR:
Traian basescu, in toate declaratiile sale relativ la modelul de parlament pe care si-l doreshte, mentioneaza o configuratie PSD+PD+UDMR, insa intentzia sa nu este deloc aceasta. In fapt, basescu nu-si poate permite ca un partid etnic minoritar sa decida balantza de putere in parlament, si in acest sens el a inceput deja un proiect de scindare a electoratului maghiar pe criterii politice prin crearea unui partid pro-PD in forma Partidului Civic Maghiar (PCM). Prin aceasta manevra, basescu va obtzine in circumsriptziile maghiare fie eliminarea reprezentarii maghiarimii prin ajungerea unui partid non-maghiar pe primul loc inaintea unui electorat maghiar schindat, fie se va ajunge la o competitzie intre doua tabere maghiare in care una din ele este pro-PDista, fie o combinatzie intre cele doua variante mentzionate anterior.

____________________________________________________
Imi cer scuze dar va trebui sa incep sa sterg comentariile care nu sunt la obiect deoarece s-au adunat prea multe si nu se mai ajunge la cele care prezinta efectiv o parere cat de cat argumentata (pro sau contra, nu conteaza) despre subiectul prezentat

66 de comentarii:

  1. Nu t-i se pare ca acel ce este pe locul intai, sa mearga mai departe? Nu cred ca ai fi deacord ca la un examen unde ai luat nota 10, sa fii picat, iar altul ce a luat la acelasi examen, nota 5, sa primeasca laurii.

    RăspundețiȘtergere
  2. RE:
    Problema e de fond: trebuie revenit la sistemul pe liste, IAR PRESIUNEA TREBUIE EXERCITATA PE PARTIDE EXACT PRIN SANSA ORICARUI NOU PARTID SA APARA IN POLITICA. Ce vrea basescu inseamna efectiv CALUS IN GURA, NIMENI NU VA MAI PUTEA FACE ABSOLUT NIMIC decat sa intre in PD. E GROASA!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. ASA DISTRUSA E DEMOCRATIA IN SUA, UNDE SUNT NUMAI DOUA PARTIDE MARI... ca numai asa distrugere de democratie sa ne dea si noua Al de Sus si pot fi linistita ca nu mai trebuie sa plec din tara... Si daca Basescu o aduce, atunci mertia votat!

    RăspundețiȘtergere
  4. In SUA Partidul Democrat CHIAR ESTE DEMOCRAT, iar partidul republican este... ce este. La noi s-ar ajunge la un parlament marioneta PSD+PD CONDUS DIN UMBRA DE SECURISTI, in care n-ar mai putea o forta noua politica in veci. Thanks, but no thanks, ORICE IN AFARA DE SECURISTI DIABOLICI TRAGAND SFORILE DIN UMBRA PRINTR-UN POPULISM DESANTZAT. A conduce o tara folosind tehnicile PD-ului de manipulare populista este nu calea catre dictatura, ci ESTE DEJA DICTATURA!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Va aud ca vorbiti ca prosti, in Spatele lui Basescu este ba neam de prosti, Nu este Udrea Ritzi si alti, si daca nu stiti sunt si securisti si comunisti in PDL, Monica Macovei a fost informatoare, si sunt multi fosti informatorii acolo, ce credeti ca basescu a fost Capitan de Nave ca era un nimeni, el era membru sau simpatiza si dadea rapoarte comunistilor ca aia nu erau pristi sa puna pe unu ce ii place democratia, asa ca trezitiva din prostie si vedeti ca tot sunt fosti comunisti si fosti securisti, si PDL si PNL si PSD, cei care au sub 40 de ani probabil sa nu fi avut legatura cu comunismul , restul de peste 40 de ani majoritatea din politica sunt fosti informatori cel putin, asa ca eu unul nu-l mai suport pe nebunu asta care face scandal si care minte lumea si joaca si teatru cu lacrimilie lui si chelia lui si cu aia din spate ai lui ca daca tot vorbim de spate(UDREA< RITZI< etc) eu VOTEZ GEOANA la turul 2 si am votat Crin la primul, votati normalitatea nu nebunia ...

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu e doar primul de pe circumscriptie. Sunt mai multi..iar chiar daca pnl-ul nu iese primul, poate sa prinda cativa pe circumscriptie. Nu e vina lui Basescu ca la vot se duc tzaranii si pensionarii doar. Nu poti sa-l acuzi pe el pentru comportamentul alegatorilor. Un vot uninominal curat i-ar face pe tineri si intelectuali sa se miste la vot

    RăspundețiȘtergere
  7. Am vazut 17 comentarii mai sus pro sau contra... sunt curios daca apare al meu.

    Sistemul de vot actual, este unul atat de prost conceput, incat desi teoretic sustine in continuare partidele (adica un partid care are in jur de 20% din voturi pe tara, va lua in jur de 20% din parlament) nici aceasta idee nu se respecta. Amintiti-va ca la votul popular a castigat PSD si la distribuirea mandatelor PD-L a iesit cu 1 deputat si 2 senatori in plus. Dincolo de asta sustine nereprezentarea corecta a colegiilor uninominale.

    Ce vrea Basescu de fapt, este un uninominal, cu 2 tururi. A facut referendum cu asta ("Sunteti de acord cu introducerea votului uninominal cu 2 tuuri de scrutin?") si oamenii au votat pro, dar n-au participat destui, apoi parlamentarii au stricat ideea.

    De ce e mai bine sa avem 2 tururi? Pentru ca atunci va merge in parlament reprezentantul din colegiu cu un procent de 50%. Ca la primar, ca la presedinte. Daca tot esti anti-basescu (ma adresez autorului blogului), spune-mi cum ar fi fost sa castige mandatul acum, dupa primul tur. Nu e bine. Daca il castiga in turul 2, il merita, sau cel putin putem spune ca are increderea a peste jumatate din romani si e ales corect.

    Am avut la alegerile trecute, reprezentanti in parlament cu 8% din voturile de pe colegiul sau. Asa e conceput sistemul. Daca voi avea timp, voi mai posta cu descrierea ilogicii sistemului actual.

    Voi incheia prin a raspunde la titlul blogului, ca da oricat de rau ar fi basescu, este singurul care vrea un uninominal normal, singurul care sustine unicameralul, dorit si de romani, singurul care are un plan de reformare a statului. In dezbaterea de vineri, Geoana a recunoscut nu ca nu are o strategie de reforma, ci ca nu e necesara reforma statului (la nivel institutional).

    RăspundețiȘtergere
  8. RE: Ba da, e EXACT NUMAI PRIMUL. Ce-i drept, in cazul alegerilor in doua ture treaba e mai complicata, o sa revin cu o analiza a situatiei in acest caz, si ce implicatii au alegerile in doua tururi (pe scurt, iese o varza). http://ro.wikipedia.org/wiki/Vot_uninominal

    RăspundețiȘtergere
  9. @Mihai:
    1) cum itzi inchipui ca sterg ce scrii cand nu am sters nici macar injuraturile.
    2) pe scurt, da, geoana n-a zis nimic de strategia de reforma, DE ASTA E NEVOIE DE LIBERALI. Dar basescu este exponentul conceptziei de democratzie americana care mie unul, sincer, im zbarleshte pielea PENTRU CA IN VENII VECILOR NU MAI POATE APAREA O FORTZA POLITICA NOUA IN PARLAMENT.
    Am scris mai sus, voi reveni cu implicatziile vorului uninominal.

    RăspundețiȘtergere
  10. Deci sa votez cu Geoana, ca liberalii ii vor da strategia pas cu pas, si geonica o va executa! Tu chiar crezi ce spui?

    RăspundețiȘtergere
  11. RE: Da, liberalii vor fi vioara intai, si asha trebuie sa fie: doua tabere care sa infrunta in injuraturi si mesaje grobiene de campanie si-si iau fiecare cate 40% din electorat, plus un arbitru cu un mesaj decent care sa reprezinte oamenii de bun simtz si care face jocurile.

    RăspundețiȘtergere
  12. autorule, tu ar trebui sa-ti pui numele de iliescusauhrebenciuc. Incepuse-i ok blogl-l..cu un argument convingator pentru necunoscatori..dar acum ai dat-o in balarii. Nici cel mai neinformat roman nu inghite discursul tau cu "pnl vioara intai..si hrebenciuc executa ce zice antonescu". Hai..lasa-ne..e destul de trist ce se intampla ca sa ne mai inveninezi si tu

    RăspundețiȘtergere
  13. Parlamentarii se aleg la nivel local. Practic alegem deputati, deaia e vorba sa se desfiinteze Senatul. Si nu ti-ai dori sa infiintezi un nou partid, care sa fie reprezentativ din prima la nivelul intregii tari. Dar ar putea sa devina rapid reprezentativ la nivel local, dupa care ar putea sa se extinda.

    RăspundețiȘtergere
  14. Tu vrei practic sa transmiti faptul ca PNL are oameni asa de slabi incat nu intra in Parlament? Adica un Antonescu n-ar intra in Parlament?

    Sincer... daca un politician nu e capabil sa castige in circumscriptia lui... sa stea acasa! Indiferent de la ce partid este!

    Asadar consider rationamentul tau unul subiectiv si fara baze valorile. Adica? Promoveaza mediocritatea! ;)

    Plus... refuz sa cred ca exista simpatizati PNL care ar putea vota vreodata Iliescu.

    Semnat,
    Un PNL'ist vechi...

    RăspundețiȘtergere
  15. Astia cel putin sunt securisti, nu KGB-isti ca Geoana & CO

    RăspundețiȘtergere
  16. Voi tre'sa intzelegetzi ca un popor care urmeaza sa fie condus de matusa tamara si "ouale" lui nastase, de papusarul iliescu si mrioneta geoana si de "curatul" afacerist hrebenciuc o sa ajungem de rapa singurul program al lui Geoana si Antonescu e anti-Basescu. Din cind in cind, Geoana mai iese cu elucubratii de genul medicamentelor trimise pensionarilor prin posta, promisiune care are tot atita valoare cita au avut tractoarele cu GPS pentru tarani si cei 25 de mii de euro pentru fiecare roman intors acasa PSD si PNL, gasca Geoana, Iliescu, Antonescu, Patriciu vor sa arunce in aer acordurile Romaniei cu Comisia Europeana si cu FMI. FMI poate bloca transa de 1,5 miliarde de euro pe care urma sa o dea Romaniei. in plus prea bate la ochi treaba asta cu johanis...e bataie pe functii pentru ei nu pentru binele tarii. Sa le fie rusine!
    PSD= COMUNISM la care vine in completare PNL care cica e partid de dreapta

    RăspundețiȘtergere
  17. @"Voi tre'sa intzelegetzi ca un popor care urmeaza sa fie condus de matusa tamara si "ouale" lui nastase, de papusarul iliescu si mrioneta geoana si de "curatul" afacerist hrebenciuc o sa ajungem de rapa singurul program al lui Geoana si Antonescu e anti-Basescu."

    Corect. Si tot corect este ca PD, cu IMENSA SA MASINARIE DIN TERITORIU, NU ESTE DECAT JUMATAE DIN FSN SI ABSOLUT NIMIC ALTCEVA.

    Singurii ramasi pe scena politica care efectiv s-au nascut dupa '89 sunt PNL, DECI CE SPUNE PNL-ul CA TREBUIE FACUT, AIA VA VOTA UN PNL-ist. E atat de simplu.

    Si cu asta basta, NUMAI NISTE CRETINI NU PRICEP CE ESTE DE FAPT PD-ul: JUMATATE DE FSN PUSA PE ACAPARAREA TOTALA A PUTERII folosindu-se de mesajele cele mai ordinare si de figura carismatica la idioti a lui basescu.

    RăspundețiȘtergere
  18. Analiza ta ar fi corecta daca nu ar exista si o alta explicatie la uninominal: spui ca PNL va disparea de pe scena politica pentru nu va castiga primul loc. pai si daca in 2-3-4-10 colegii uninominale vor fi castigate de candidati PNL, atunci va mai disparea partidul? Nu va intra in parlament? Concluzia mea este ca daca este votat si iesi pe primul loc atunci este ok sa te duci in parlament. Daca nu sa stai acasa. Nu mi se pare corect ca intr-un colegiu candidatul de pe locul 3 sa ajunga in parlament iar cel de pe loul 1 nu. Ti se pare corect fata de cei multi, majoritatea care l-au votat pe cel de pe locul 1? Sau chestia cu respectarea majoritatii merge doar intr-un singur sens? Sunt sigur ca iti dai seama la ce ma refer.

    Comentariul meu este doar pentru a da o tema de gandire simpatizantilor tuturor partidelor :), nu cred ca te-am citat chiar exact.

    Merci mult, sanatate

    RăspundețiȘtergere
  19. Explicatia asta o am si eu intr-o culegere de matematica sovietica. E de-a dreptul amuzant cum matematica sovietica se invata pe exemple cu colegii electorale "imperialiste" si cea nazista pe exemple cu evrei.

    Nu e nici un secret ca uninominalul ajuta partidele mari. Dar el functioneaza si in Marea Britanie si acolo sunt deja 5 partide parlamentare, fata de 3 acum 10 ani. Cand nici un partid nu mai satisface electoratul, se face loc si pentru actori noi. E mai greu, dar e mai stabil. In acelasi timp uninominalul scade controlul partidelor asupra parlamentarilor, pentru ca micsoreaza importanta listei electorale.

    Altfel, felicitari. Recunosc ca mi-ati mancat 10 minute din viata cu intoxicarea asta.

    RăspundețiȘtergere
  20. RE: Este vorba de cum vezi democratzia: vrei sa ai o reprezentare cat mai corecta in parlament LA NIVELUL UNUI STAT UNITAR sau nu. Votul uninominal, dupa cam am aratat, este un vot care CALCA IN PICIOARE principiul reprezentativitatzii, si asta este dezavantajul major al acestui tip de vot. Citeshte te rog despre avantajele si dezavantajele votului uninominal, si vei vedea ca, in esnetza, "avantajul" acestul saistem de vot este ca polarizeaza viatza polititca in jurul a dou partide, iar dezavantajele sunt ENORME: elimina sistemul reprezentativitatzii la nivelul populatziei unei tzari, nu permite aparitzia unor noi partide, permite ca unul din cele doua partide care raman pe scena politica sa se foloseasca de parghiile puterii pentru a se mentzine la putere prin mijloace de folisire auziva a puterii, etc etc etc. In esentza, este un sistem care SUNA BINE dar care ELIMINA PRINCIPIUL REPREZENTATIVITATZII. Efectiv, populatzia unei tzari este fortzata sa aleaga intre doua variante SI ESTE PRACTIC IMPOSIBILA APARITZIA DE "SANGE PROASPAT".

    RăspundețiȘtergere
  21. "Explicatia asta o am si eu intr-o culegere de matematica sovietica. E de-a dreptul amuzant cum matematica sovietica se invata pe exemple cu colegii electorale "imperialiste" si cea nazista pe exemple cu evrei."

    Bai semidoct stalinist ce esti, este exact pt dos: pe vreme lui ceasca exact uninominal aveam in marea adunatura nationala! Pune mana si mai citeste habarnistule, vorbesti ca sa nu taci (ca totzi PDii handicapatii de altfel)!

    http://ro.wikipedia.org/wiki/Marea_Adunare_Na%C5%A3ional%C4%83

    RăspundețiȘtergere
  22. Scurt si la obiect, faptul ca voi PNL-istii nu sunteti pe locul intai in aproape nicio circumscriptie inseamna ca nu aveti oameni de valoare sau de incredere care sa convinga electoratul, asadar nu meritati sa fiti in parlament.
    Punct.
    PS. Nu conteaza daca apare sau nu comentariul pe site ci doar simplul fapt ca il va citi PNL-istul ce administreaza blogul.

    RăspundețiȘtergere
  23. La un uninominal curat se votează persoana, nu partidul. Dispar redistribuiții, clienții politici, sponsorii de bine. Intră candidați cu personalitate, care tre să convingă 50% + 1 din votanți. Fiecare parlamentar va trebui să câștige un fel de mini-alegeri prezidențiale - cu platformă, dezbateri, tot tacâmul.

    Pentru partide, direcțiile de la "centru" vor fi mai puțin importante decât realitatea din teritoriu. N-o să mai avem candidați impusi cu de-a sila, senatori de Constanța care vin din Iași și n-au trecut pe-acolo decât în concediu. Candidații independenți vor avea șanse mai mari de a ajunge în parlament, la fel și partidele mici, atâta vreme cât conving pe plan local.

    Ăsta e uninominalul pe care mi l-am dorit și pe care l-am așteptat. Un uninominal care ar fi permis un reboot al clasei politice.

    RăspundețiȘtergere
  24. @Laur: "Pentru partide, direcțiile de la "centru" vor fi mai puțin importante decât realitatea din teritoriu."

    Itzi respect parerea, dar dupa mine exact asta e problema: lupta de platforme si PROIECTE DE ANSAMBLU este inlocuita de lupte de personalitazi locale (de-alde gutza, sau salam, sau care reusheshte sa prinda GLOATA LOCALA).

    Si presupunand PRIN ABSURD ca ar intra un independent in parlamant, anjuns acolo n-ar avea ABSOLUT NICI O PUTERE sa isi impuna un proiect decat pactizand cu unul din paridele-monstru din parlament.

    Votul uninominal e OTRAVA INVELITA IN CIOCOLATA! Think about it...

    RăspundețiȘtergere
  25. este un real pericol in opinia mea sa limitezi partidele care sa intre in parlament....mai ales ca totusi PNL nu este un partid mic, si nu cred ca un sistem cu doar 2 partide este indicat pt Romania

    legat de intrebarea principala:
    geoana sau basescu presedinte.....depinde de cum se vor distribui restul voturilor, mai ales cele ale lui Antonescu, adica ale locului 3 (saracul PNL este mereu al 3 lea)

    uitati ce zice un studiu realizat pe baza unui test online, cred ca ati mai auzit de el pana acum:d- Busola Politica(www.busolapolitica.ro):
    75% din electoratul liberal ar inclina catre Mircea Geoana in turul al II-lea al prezidentialelor...deci se pare ca spre Geoana sa inclina balanta

    RăspundețiȘtergere
  26. Uninominal? Adica e vorba de un om.
    Pai eu prefer sa aleg un om si nu un concept-ideologie.
    Exact situatia actuala. Sunt pus sa aleg intre Basescu si "Geoana-liberalul". Adica intre un om (bun sau rau) si un produs de marketing, un concept.
    Legea este foarte proasta! DA, sunt de acord.
    Ideea de a simplifica este intotdeauna salutara, asa ca, daca ar fi dupa mine, ar conta doar cine obtine peste 50% ca om si nu ca partid.
    E imposibil cu oamenii care alcatuiesc acum clasa politica pentru ca vorba unui mare membru al parlamentului... el a facut credite pentru ca sa se aleaga.

    RăspundețiȘtergere
  27. @Anonim: "Tu vrei practic sa transmiti faptul ca PNL are oameni asa de slabi incat nu intra in Parlament? Adica un Antonescu n-ar intra in Parlament?"

    EXACT! In circumscriptzie la el Antonescu, CU 20% DIN VOTANZTII DIN TZARA (2,000,000 de voturi), a fost pe locul 2 si N-AR FI INTRAT IN PARLAMENT!

    RăspundețiȘtergere
  28. Ceea ce spui tu este aberant. Fiind vot uninominal, se alege persoana, nu partidul. Daca PNL are oameni capabili atunci ii va impinge in fata si va castiga in mai multe cercumscriptii. Daca nu are... ce rost are sa fie in parlament? La fel si cu PSD si PDL... daca oamenii nu vor fi capabili de ce sa fie votati?

    Eu unul zic ca PNL are mari sanse sa ii dea in cap PSD-ului de exemplu, daca vine cu un staff de top. Intrebarea este... are PNL-ul acei oameni capabili? Raspunsul este in aricolul tau...

    RăspundețiȘtergere
  29. Vreau sa votez un om. Sa pot aprecia bunele si relele lui ca om.
    In toate partidele sunt oameni de valoare dar se scufunda in mocirla profitorilor.
    Vreau sa pot sa selectez omul in care sa-mi investesc sentimentele, pentru ca trebuie sa fim realisti, votam mai mult emotional decat logic.
    Si acum, la alegerile presedintiale, vreau sa aleg un om. Nu o viziune hiperbolica a unui bine imaginar, nu un guvern cu un program megalomanic (cand e clar ca rahatul e mai mare decat casa).
    Si am doua optiuni: Basescu, un "mic tiran" care nu poate fi ponderat si Geoana, un om care se remarca prin vointa unei soacre si a unei neveste foarte basesciene de felul lor.
    Ce e mai bun? Un Basescu care ia de prea multe ori decizii fara sa gandeasca sau un Geoana care nu va lua niciodata el o decizie?
    Si atunci, cum votez eu omul?

    RăspundețiȘtergere
  30. Jos Basescu huuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    RăspundețiȘtergere
  31. @Anonim: "Si atunci, cum votez eu omul?"

    Din pacate, e prea tarziu pentru a mai vota omul, in cursa ramasa n-a mai ramas nici unul. Alegerea este intre democratzie si dictatura. La asta s-a ajuns... Gandeshti si votezi cum crezi.

    RăspundețiȘtergere
  32. pnl nu castiga mandate pentru ca nu are personalitati capabile. antonescu cel-mult-votat-de-bucuresteni a iesit pe locul 3. q.e.d.

    RăspundețiȘtergere
  33. pt ca mi-ai raspuns, iti voi scrie si eu: gresesti daca acum asculti de crin. si-a pierdut tot respectul din partea mea. nu pt ca psd e nasp, ci pt politica slaba pe care o face. este adevarat ca nu=l vrei pe basescu. este la fel de adevarat ca psd va introduce cota progresiva. NU FACI ALIANTA! era atat de simplu! nu poti sa spui oamenilor sa nu voteze cu basescu pt ca va fi criza. eu il votez pe basescu pe alte principii, si daca dupa 6 decembrie, daca iese basescu, pnl refuza sa inteleaga ca asta e vointa poporului, atunci EI sunt de vina. CUm au fsot de altfel si cu Johannis.

    Si dac tu asculti de Crin orice ar fi, atunci gresesti. Eu nu ascult de Basescu, orice ar fi. A facut multe porcarii. Si ce face acum crin, este ori o naivitate, ori o politica slaba.

    Cat despre Crin si uninominalul, daca in turul 2 n-ar fi avut procent destul de mare, atunci n-ar fi meritat sa fie in parlament. Nu pt ca nu e bun, ci pt ca nu il vor oamenii. Intr-un sat de 60 de oameni lenesi si 40 de oameni inteligenti, liderul lor va fi un lenes, nu un inteligent.

    RăspundețiȘtergere
  34. Nu ramine peneleu afara! In loc sa faca alianta cu pesedeu, se vor inscrie in pesede!

    RăspundețiȘtergere
  35. @Mihai: "Si daca tu asculti de Crin orice ar fi, atunci gresesti."

    Zau, nu incerca genul asta de dialog cu mine, chiar crezi ca percuteaza in vreun fel? Credeam ca ai intzeles (poate chiar ai intzeles si te faci numai ca nu intzelegi, nush): cu basescu preshedinte democratzia reprezentativa este intr-un pericol de moarte, iar maniera plebiscitului shtiu unde duce, meci frumos. Deci, iau un algoclamin, ma tinz de nas, bag o lamaie pe gat, si pun stampila pe geoana. MIE UNUL MI-E CLAR.

    RăspundețiȘtergere
  36. Geoană = Roşu de Moscova!

    RăspundețiȘtergere
  37. Chiar si deputatii liberali pot fi pe primul loc, acolo unde merita, trebuie sa existe zone unde populatia sa aleaga candidatul liberal, zone in care primarii liberali si-au facut bine datoria probabil, desi ma indoiesc foarte tare de capacitatile lor administrative.

    Votul uninominal asa cum il vrea basescu si asa cum tu ai omis sa spui, e mixt in 2 tururi, adica cei clasati pe primele 2 locuri vor intra in turul 2, pentru ca oamenii din acea circumscriptie sa fie cel putin jumatate de acord cu acea persoana.

    In cazul de fata, cu votul mixt, daca in circumscriptia mea un candidat ia 49,5% din voturi, acesta nu se duce in parlament, ci probabil se va duce cineva de care nu a auzit nimeni niciodata, care nici macar nu e din zona, sa ma reprezinte. E corect asa ?

    Daca nici unul dintre candidatii liberali nu reuseste sa intre in turul 2, inseamna ca oamenii acestia chiar au o problema, chiar sunt foarte slabi si ar trebui sa inceapa sa inceapa sa demonstreze de ceea ce sunt in stare local, sa intre in consiliul local, sa propuna proiecte, sa faca lucruri bune si apoi poate candida si castiga si un loc de deputat. De ce sa ajunga unul care nu a facut niciodata nimic dar e pus acolo pentru ca e loial 100% ?

    RăspundețiȘtergere
  38. @Lucian: Offfffff... pan' la urma va trebui sa scriu macar doua-trei raduri despre uninominalul asta in doua ture. Pe scurt, din multe puncte de vedere e inca si mai injust, iar rezultatul e cam tot ala dar mecanismul prin care se ajunge la el e un pic altul. In plus, eu unul SINCER MA ASTEPT LA REFERENDUM PENTRU UNINOMINAL INTR-UN SINGUR TUR (cu un mesaj vulgar "TU DECIZI! URAAAAA!"), si vezi tu, cu unul ca basescu CHIAR NU EXISTA NICI UN FEL DE PREDICTIBILITATE. Deci, revenin, ceea ce am scris in post NU ESTE SITUATZIA ACTUALA, CI CE VA FACE BASE DACA IESE PRESHEDINTE.

    RăspundețiȘtergere
  39. ADEVĂRUL DESPRE REFERENDUM:
    http://strontiu.blogspot.com/2009/11/adevarul-despre-referendum_25.html

    RăspundețiȘtergere
  40. Te rog sa nu asculti de Crin in orice conditii. Pe blogul meu am scris in ultima postare despre greseala lui Crin.

    Nu, nu este antidemocratic sistemul propus de basescu, nu am fost convins de argumentele tale.

    RăspundețiȘtergere
  41. Pentru ultrasii votului 'uninominal':
    De cand dracu primaru' este model de politician ?
    De cand si pana cand primarii au reprezentat crema clasei politice ? Perceptia populara despre primari este sintetizata in zicala "a votat ca primaru", iar o anumita secatura are nevoie de EXACT asa ceva.
    Vreti un "parlament" de primari ??? Sa il aveti voi in Congo !

    RăspundețiȘtergere
  42. votul uninominal 'mixt' nu face decat aceiasi prostie : ucide optiunea a cel mult 48% din decidenti. Iar cu un presidentus maximus, intr-o tara de tarani care va mai votea inca 30 de ani cel putin in functie de kilogramele de zahar primite de la primar, vom avea in final o monstruoasa coalitie a derbedeilor, cu teme de campanie ce se vor invarte intre moguli si canalizarea satelor.
    Aceasta este viziunea secaturii pentru 'modernizarea' Romaniei

    RăspundețiȘtergere
  43. @myself:
    Scuze, din graba am gresit proverbul despre perceptia populara despre primari :
    Corect este : " A semnat ca primarul". Lucru care nu schimba cu nimic sensul postului.

    RăspundețiȘtergere
  44. republica populara28 noiembrie 2009 la 04:23

    Iar porcaria asta populista unininominala mai are inca o parghie potrivita pentru masluirea oricarui rezultat :
    TRASAREA DISTRICTELOR DE VOT
    Cu un parlament de buzunar, cu un guvern numit de prezident, si un prezident jucator nimic nu sta in calea desenarii districtelor astfel incat sa iasa cine trebuie.
    Atentie deci la cutia pandorei pe care incearca sa o deschia acest personaj nefast al istoriei romanesti. Nici macar iliescu nu a cotnaminat gandirea publica in acest mod.
    Iar daca iliescu a fost pus la zid drept comunist ( ceea ce a recunoscut public ) prin sloganul 'nu ne vindem tara' , vine acum aceasta secatura sa isi duca campania de prezident pe teme precum " ala a vrut sa cumpere posta si ala a vrut sa cumpere sarea pentru ca sa sugrume economia romaneasca"
    Mie imi pute a bolsevism aici, si a sloganuri populistoid comuniste: "nu ne vindem tara" e prea abstract, stai ca vine "liberalul" basescu care ne spune ca "nu vinde posta" si "nu vinde sarea", de parca toate multinationalele dadeau buzna sa ne cumpere posta si sarea,si nu erau lasate de vantu si voiculescu .
    Rezervele de ticalosie ale acestui individ par nesfarsite, si reusesc sa alimenteze cele mai grobiane gandiri bolsevice ale unui popor si asa inapoiat.
    Daca Basescu liberalul vine si spune ca el se opune privatizarii postei sau mai stiu eu ca rahat, pe mine m-a convins.
    Cand vine si incearca sa focuseze campania pe vantu ( care e o canalie criminala, fara indoiala ) sau patriciu iar imi da o masura a nemerniciei.
    Posta nu cred ca poate fi privatizata pentru ca pur si simplu INGHITE bani de la stat, si in general in orice tara posta este un serviciu subventionat.
    Daca secatura vine si imi spune ca 'a reusit sa blocheze' privatizarea postei, eu vin si il itnreb : CUM? exact cum a reusit acest clovn trist sa impiedice ceva in afara de bun simt in tara asta ?
    Exact ce a impiedicat basescu ? fuga lui haisam, luarea de ostateci, guvernarea lui Tariceanu, sau exact ce a impiedicat basescu ?
    A cumpara acest bullshit implica anumite reflexe comunistoide oarecum surprizatoare pentru anumiti oameni cu pretentii. Inteleg ca merge la sate , predispuse oricand sa voteze spanzurarea bogatilor, insa la altii ?

    Propunem urmatoarele teme de plebicist :
    1. Sa dam jos panatolonii parlamentarilor
    2. Sa confiscam averea lui Patriciu
    3. Sa arestam toti barbosii
    4. Areestarea tuturor mogulilor
    5. Instituirea de tribunale ale poporului

    Traiasca republica populara a lui Basescu !

    RăspundețiȘtergere
  45. Teoria asta nu tine!!! Daca PNL-ul va avea oameni in care alegatori cred, poate castiga.Trebuie votat calitatea omului politic.Nu vezi la ce ne-a adus votul pe liste???La autoritatea liderului de partid.Ce reprezentativitate va avea parlamentul daca liderul de partid de dicteaza ???
    Dar de ce nu spui nimic si de o alta mare miza a acestor alegeri.Precum ca,Rusia vrea sa puna mana pe tot sectorul energetic din Romania.In niste ani Romania va reprezenta un important nod energetic pentru Europa iar Rusia va putea controla ,intr-o oarecare masura, aceasta resursa strategica.De ce nu spui si conditiile in care Rompetrol este vandut cuiva din spatiul ex-sovietic???De ce nu spui si de ce Geoana a fost la Moscova???De ce nu spui si de "prietenia" Patriciu-Nastase???De ce nu spui ???

    RăspundețiȘtergere
  46. RE: Itzi raspund, e atat de simplu, numai sa fii de acord sa ma ascutltzi si sa ma creditezi ca sunt un om onest care a luat bate pe spate in piatza universitatzii si la mineriade.

    Deci, raspunsul meu: PENTRU CA NU SHTIU NIMIC DESPRE CE SPUI TU, si, EU UNUL REFUZ SA SPECULEZ PE ASEMENEA TEME.

    Dar raspunsul de mai sus e punctual, iar problema e de fond: NU SUNT DE DREAPTA, si deci, evident, NU SUNT PNL-ist ca doctrina economica. Insa trebuie sa aleg intre doua mijloace care exista la ora asta in lume pentru a putea sa joc un rol in societate: 1) populismul mizerabil "eu sunt poporul", si 2) sa fac o afacere bazata pe minte si munca, apoi sa fac bani, si apoi sa-mi folosesc puterea in scopurile in care cred (dintre care primul este sa ajut oamenii care sunt in nevoie). Deci am de ales intre DOUA MIJLOACE DE A-MI AJUTA SEMENII: ipocrizia, marshavia, mitocania, etc pe de o parte, si inteligentza si munca pe de alta parte. E atat de simplu...

    RăspundețiȘtergere
  47. foarte bine sa iasa doar primul! doar parlamentarii sunt alesii poporului:p deci pe cine voteaza majoritar populatia din respectiva circumscriptie acelasa sa iasa! nu inteleg dc va plangeti ca nu va iesi PNL-ul cand explicatie e simpla: pt ca nu sunt votati de populatie (daca vrei sa va explic si dc asta e o alta discutoie..in principal pt k antonescu este ipocrit - zice de elena cand el si-a pus propria nevasta pe locul 2 PE LISTA DE PARTID pentru europarlametare)

    RăspundețiȘtergere
  48. Un anonim de mai sus:

    Ce e mai bun? Un Basescu care ia de prea multe ori decizii fara sa gandeasca sau un Geoana care nu va lua niciodata el o decizie?

    genial a spus-o... si daca mai adaug la asta si unele decizii gandite cat de cat, prefer sa se faca ceva pt cetateni, pentru mine, decat sa nu se faca, indiferent care fura mai ult, care ii mai comunist

    cat despre comunism, ne trebuie putina istorie. da PD este jumatate din FSN, jumatatea BUNA, care s-a despartit de Iliescu si ceilalti, pt ca nu ii mai suportau, cum nu ii suportam nici noi cetatenii. La astia, se mai adauga niste liberali care nu il suportau pe Tariceanu: PLD. La bursa zvonurilor e o sansa mare ca acestia sa mearga inapoi in PNL, dar pana una alta, PD-L (cu -L la final) e un partid de centru-dreapta.

    RăspundețiȘtergere
  49. Mergeti la vot, oameni-buni! Nu va lasati influentati de alianta-MINCIUNA - PNL-PSD si nu va dati votul PSD-ului, cei care ati votat cu PNL-ul in primul tur, pentru ca NU E ALIANTA FACUTA PENTRU VOI, CI E FACUTA PENTRU PATRICIU, ca sa scape cu orice pret de Basescu. Dupa care vor calca peste cadavre si vor impune masurile comuniste ale lui Nastase, Hrebengiuc, incultul de Vanghelie, Patriciu-care e sustinatorul lor SUB MASCA PNL-ului... Nu va lasati amagiti de jegurile ordinare care se folosesc de voi, ca sa ajunga unde au nevoie ei. Au avut ocazia sa faca orice, cat au fost la guvernare, dar nu au facut NIMIC, decat au secat pana si resursele din pamant, vanzandu-le lui Patriciu si intereselor lor, i-au inscaunat pupilele care sa-i acopere si au trait nestingheriti. PD-L-ul a avut incredere in PSD si le-au dat mana libera peste ministerele pe care au convenit sa le conduca ei, dar LE-AU TRAS-O FARA SA LE PESE SI AU SAPAT PD-Lul IN TOT ACEST TIMP, INCET-INCET, CA SA NU SE ALEAGA NIMIC DE NICI O MASURA A GUVERNULUI BOC, SI AU SABOTAT ORICE TREBUIA SA PUNA IN APLICARE PD-L! Prin acest plan MURDAR si MALEFIC al rechinilor PSD-isti, s-a vrut scoaterea in evidenta a faptului ca guvernarea Boc nu a facut nimic pentru tara. Insa, realitatea e ca PSD-ul avea ministere cheie, cu impact DIRECT la populatie: educatia, sanatatea, ministerul muncii, internele si tocmai de aceea lumea este inversunata pe guvernarea Boc, dar, de fapt, miniesterele cu pricina erau conduse de PSD. Intentionat nu lasau nimic bun pentru polulatie sa treaca, pentru ca, conform planului murdar, trebuia sa para ca guvernarea Boc nu face ce trebuie, iar ei si vanghelizatii lor manelisti, sa vina la alegerile presedintiale si sa sara cu Geoana, ca sa loveasca in Basescu si Boc. Nu i-ar fi incalzit cu nimic sa faca lucruri bune pentru populatie in cele cateva luni de guvernare a catorva ministere si au preferat sa faca in asa fel incat sa se aleaga praful de masurile PD-L-ului. S-au folosit de Antonescu, Patriciu l-a mintit ordinar ca-l ajuta sa iasa presedinte, dar el stia ca va sustine PSD-ul si pe Geoana, ca Antonescu nu avea nici o sansa REALA sa iasa, asa ca s-au folosit de el ca sa ia din voturile lui Basescu, ca sa-l ajute pe Geoana. A fost SABOTAJ cu efect la presidentiale...

    RăspundețiȘtergere
  50. @Mihai: "La bursa zvonurilor e o sansa mare ca acestia sa mearga inapoi in PNL, dar pana una alta, PD-L (cu -L la final) e un partid de centru-dreapta."

    Bursa zvonurilor. Nici vorba. Never. TOATA CLICA din jurul lui basescu a fost, in fapt, IN JURLUL UNUI MESAJ STALINIST: "cine nu-i cu noi e impotriva nboastra" (vezi replica data pushtiului care i-a siz lui base ca nu-l reprezinta: "eshti un pui de comunist!"). N-AI SA VEZI PE NIMENI DIN TOATA CLICA ASTA STALINISTA INAPOI IN PNL. Poate in PRM-L.

    RăspundețiȘtergere
  51. iarasi aceleasi argumente stupide, rasuflate, si -scuzati- total imbecile
    Patriciu-Geoana - un fonfleu bun pentru retarzi. Vreti sa stiti cine a semnat pe actul vanzarii petromidiei ? Iaca un FSN-ist "bun" cum spunea un apologet - Berceanu.
    Exemplele pot sa nu conteneasca , iar rezerva de imbecilitate a unora e destul de mare cat sa nu conteze orice dovada a nemerniciei si ticalosiei fiecarui membru marcant al pdl.
    Am impresia ca dialogul patineaza intre argumente visavi de natura reprezentativa a democratiei, si fonfleuri pseudo-intelectuale cu "vanghele geoana patriciu" .
    Ce e de retinut este situatia mizerabila a intelectului unora, care pur si simplu nu pot trece de sloganurile imbeciloide propuse de un mare papusar chel, si bien sur, cei din spatele lui.
    In mod sigur astept ca toti retarzii care sustin dictatura populara sa taca din gura dupa alegeri, si -vorba lui Rebengiuc- sa contemple un sul de hartie igienica.
    Deci odata ce 'adevarata majoritate' va da un sut in fund inca unui carmaci al neamului sper ca o sa taca si toti imbecilii care sustin ca "poporul il vrea pe basescu udrea gutza ( manelistul de campanie al pdl) si cu voia dumneavoastra berceanu, videanu, ritzi si toti baronii locali psd trecuti la pd-l , generalii decretati precum ontanu (ieri aripa rea a fsn, azi aripa buna ), samd.
    O sa guste pe propria piele efectele ideii carmaciului populistoid cum ca atunci " cand majoritaea spune una restul sa taca din gura si sa se execute ".

    RăspundețiȘtergere
  52. psd UL si-a schimbat LOGO ul, Trandafirul a fost schimbat cu Prezervativul

    Le parti socialiste democrate est un parti sans leader.

    Crin ANTONESCU est un leader sans parti.

    Ils sont faits pour fusionner.

    RăspundețiȘtergere
  53. RE: daca te utzi la diversele replici pe care le-am dat pe blogul asta ai sa vezi ca totdeauna incerc sa mentzin discutzia la un nivel civilizat. postarile care mi se pare absolut imbecile pur si simplu le-am sters. dar cu tine fac o exceptzie si itzi raspund:

    Mon cher, eshti imbecil.

    RăspundețiȘtergere
  54. PROIECTUL Traian BASESCU

    1.MODERNIZAREA STATULUI NATIONAL

    2.OCCIDENTALIZAREA ROMANIEI

    3.REENGENERIGUL INCEPUT ;

    a.Legile asumate de guvernul BOC

    b.Legile stopate care vor fi aplicate

    c. ETC

    Eu voi vota Traian BASESCU si am sa va explic dece,

    Traian BASESCU,

    1. « Gândurile mele se îndreaptă către toti ROMANI care nu si-au fixat a vota pentru mine. Vreau să le spun că, dincolo de lupta politică, dincolo de diferenţele de opinie, pentru mine nu există decât o ROMANIE. »

    2. « Eu voi fi un Preşedinte al tuturor Românilor. »

    3. « Doresc a reabilita munca, autoritatea, morala, respectul si meritul. Vreau sa readuc onoarea natiunii si indentitatea nationala. Vreau sa dau ROMANILOR MANDRIA de a fi ROMANI. »

    4. « Prioritatea mea este de a face toate eforturile pentru a se asigura că Români au dorit întotdeauna să vorbească, să înţeleagă, să lucreze împreună. »

    5. « Fac apel la toţi Români indiferent de partidele lor, convingerile lor, originile lor, să se alăture cu mine pentru ca ROMANIA sa intre in lumea moderna. »

    6. « Vreau să fiu prietenul tau, aliatul tău, partenerul tau. Dar vreau să fiu un prieten drept, un aliat independent, un partener de drum liber.»

    7. « Traian BASESCU stie cel mai bine bogatia resurselor humane din social democratia din Romania, doreste guvern cu DREAPTA din ROMANIA. »

    8. « Cred că cea mai mare provocare a timpului nostru este de a găsi un echilibru corect între protecţie şi risc. »

    9. « Ce este un om care crede acest lucru este un om care speră »

    10. « Omul nu este un produs ca oricare altul »

    11. « Eu nu voi merge înapoi, deoarece ROMANIA a scăzut prea mult timp. »

    12. « Solidaritatea, pentru mine, acest lucru nu este caritate, nu este chiar asistare, este un sentiment nobil al natiunii in conditii de insecuritate si criza »

    13. « ROMANIA nu este o etnie, nu este o rasa ; ROMANIA este o comunitate de valori. »

    14. psd UL si-a schimbat LOGO ul, Trandafirul a fost schimbat cu Prezervativul

    Le parti socialiste democrate est un parti sans leader.

    Crin ANTONESCU est un leader sans parti.

    Ils sont faits pour fusionner.

    15. ROMANIA post decembrista :

    · dec 89 - dec 1996 condusa de un presedinte fara cap si fara muschi,suboronat unei ideologii in putrefactie

    · 1996 - 2000 condusa de un presedinte cu creer si fara muschi.

    · 2000 - 2004 condusa de un presedinte cu un creer sclerozat si cu muschi atrofiati,sclav la aceiasi ideologie, fara viziune si optimism politic

    · 2004 - 2009 condusa de un PRESEDINTE cu RATIUNE si FORTA si in DEZVOLTARE

    · 2009 - 2014 ROMANIA viitorului, un PRESEDINTE si o NATIUNE pentru VIITORUL COPIILOR NEAMULUI

    Cine are FRICA de Traian BASESCU Presedintele ROMANIEI,

    va avea

    · FRICA,

    · Traian BASESCU viitorul Presedinte a ROMANIEI

    Si

    · REFERENDUMUL = CASTIGAT

    Va doresc sa va gasesc in turul 2 si sper, cum spune proverbul,

    « Il n'y a que les imbéciles qui ne changent pas d'avis. »

    RăspundețiȘtergere
  55. RE:

    Foarte frumoasa inshiruire de declaratzii de intentzii.

    Si acum s-o punem ftaza in fazta cu o singura alta declaratzie, tot a lui basescu:
    1) "daca nu te reprezint, eshti un pui de comunist".

    Despre condusul unei tzari prin referendumuri refuz sa mai discut.

    Finalmente, ca sa ne armonizam pozitziile:
    « Il n'y a que les imbéciles qui ne changent pas d'avis. » In 2004 l-am votat, stand doua ore la coada in Iasi, pe basescu.

    I rest my case.

    RăspundețiȘtergere
  56. Democratia populara29 noiembrie 2009 la 10:32

    imi plac intentiile de la punctul c. ale chiorului : "etc"


    Fonfleurile lui basescu :

    Fonfleul nr1:" Gandurile mele se indreapta inspre dusmanii mei, sa moara ei de moguli neprietenosi Vantu si patriciu si toti aia de nu ma vor."

    Fonfleul nr 2:" Eu voi fi presedintele tuturor romanilor".. care ma accepta de el presidento supremo. Cine nu ma accepta de presidento supremo si nu-mi face o laba ( citat 100% din musiu Calinescu acum doua seri, cand vorbind de marele trucaj a sfarsit prin a spune " ii facem noi o laba lui basescu" ) este un pui de coumunist.
    Si daca 49% din tara nu ma vrea , inseamna ca sunt comunisti 49%.
    Voi declansa un referendum pentru deportarea tuturor puilor de comunisti pe care nu ii reprezint.
    Astfel 51% vor vota pentru deportarea celor ce nu sunt de acord cu maria mea.

    Fonfleul nr 2 :"Eu voi fi un presedinte al tuturor romanilor"
    Asta e un rahat atat de mare si atat de puturos incat nu trebuie comentat. El insa se pare ca e mancat de multi.

    Fonfleul nr 3:".Vreau sa redau romanilor mandria de a fi romani"
    Daca nu sunt pui de coumunisti

    Fonfleul nr 4: "Prioritatea mea este sa tra la la romanii toti prieteni ".Dar numai sub domnia mea. Daca unii insa sunt pui de comunisti si nu ii reprezint, la canal.

    Fonfleul nr 5: "Vreau ca prietenul meu romanii :P sa fie prietenii mei , toti prietenii mei, si sa ne modernisam si alte alea "
    Ne modernizam , dar fara flota, fara casa din mihaileanu. Ne modernizam si ne mandrim de colosi ai neamului precum urdea, eba, videanu, berceanu, precum si cu mogulii de bine popoviciu, paunescu si silvian.
    Toata europa ne va stima odata ce miss urdea isi va demonstra statura internationala, iar eba va deschide calea imperiului stelar.

    Fonfleul nr 6:"Vreau sa fiu prietenul tau...bla bla bla" daca ma accepti de stapan. Daca nu, esti pui de comunist.

    Fonfleul nr 7: "Traian basescu doreste guvern cu dreapta in Romania". Da, dar sa nu il filmeze cineva in vreme ce isi foloseste iarasi guvernul cu dreapta pe sub plapuma, ca iara spune ca e trucaj.

    Fonfleul nr 8: "cred ca cea mai mare provocare este povestea cu balansul intre protectie si risc" Ei da, herr basescu acum este cel mai mare specialist din carpati la capitolul asigurarilor auto .

    Fonfleul nr 10: "cred ca un om nu este un produs la fel ca oricare altul" . Daca nu este un pui de comunist.
    Deci dom carmaci descopera si infatiseaza natiunii dobitoace marile adevaruri stiintifice despre lume si viata.

    Fonfleul nr 13: "Romania este o comunitate de valori" : urdea, eba si videanu.
    Celelalte valori sunt tiganca imputita, mogulii, si puii de comunisti.

    Pui de comunist ? iaca eba e un exemplu cumplit.

    RăspundețiȘtergere
  57. Sunt din IASI, cred ca numai imbecili vor vota geoana

    RăspundețiȘtergere
  58. bravo, pui de comunist de prin iasi, ai inteles exact subiectul acestei discutii, si vii cu un argument academic.
    Sper ca in cazul ca basescu va fi dovedit de votul 'imbecililor' sa pleci intr-o tara mai luminoasa, cum ar fi coreea de nord. O sa ai acolo un cur de lins fara a fi deranjat de alti imbecili care indraznesc sa vorbeasca piticul de rau.

    RăspundețiȘtergere
  59. dragii mei beligerantzi de mai sus, ma simpt obligat sa intervin, daca-mi este permis :-)

    1) pt ultimul anonim: nu cred ca penultimul anonim a intzeles aluzia cu puiul de comunist
    2) opinia mea despre penultimul anonim: sa ramana in romania si sa-si faca partid sau sa intre in PD. in fond, de ce sa mearga taman pana in coreea de nord?

    RăspundețiȘtergere
  60. trecand peste rautatile "electorale", ca din campania asta de rahat care spune multe despre actorii ei, coalitia de centru-stanga-dreapta-extreme-minoritati, dar care, in ciuda acoperirii inttregului spectru politic, nu reprezinta si intregul electorat (paradoxal de anormal, nu), sa inteleg ca marea buba a sistemului propus de Basescu (deci nu l-a inventat el) este ca PNL nu intra in Parlament?
    ca si cum in Formula 1 vinovat este podiumul ca nu are decat 3 trepte?

    Sincer astept lamuriri...

    RăspundețiȘtergere
  61. Republica populara29 noiembrie 2009 la 23:06

    @aciduzzu:
    Este o intrebare foarte buna, care cred ca sintetizeaza ideia in jurul careia ne invartim cu totii.

    Sistemul Formula 1 "e bun" in masura in care sistemul cu trei trepte de podium este reprezentativ pentru toti cei care au plecat de la start.
    Daca accepti sistemul dictaturii majoritatii asupra minoritatii, sistemul 'podium' e ok.

    Iar dicatorii populari/populisti vin cu o ideia si mai 'smekera', si anume podiumul cu o singura treapta.

    Ei se suie acolo 'in numele poporului'( o gluma sinistra dealtfel ) facand campanie pe teme populistoide ("sa luam de la bogati si sa dam la saraci", "mogulii e rai"( cand nu sunt la mine in partid), "sa fie bine", "nu ne vindem tara ( sau sarea, sau alte alea )", etc.

    Cand ajunge acolo, vine si mi-o face pe semianalfabeta udrea ministresa, si in general face tot ce-i trazneste prin cap -ATENTIE- in numele faptului ca l-a votat poporul, si ca poporul vorbeste prin el.
    Daca el da un pumn unui cetatean POPORUL il loveste pe cetatean prin pumnii prezidentiali.
    Cand ii spune unui tanar de 20 de ani "esti pui de comunist" POPORUL ii spune acelui om ca e pui de comunist.
    Nu uita, aceasta logica a functionat la momentul demiterii cand s-a spus "doar 322 de nemernici au nesocotit vointa POPORULUI" . In general, cu mai putini parlamentari va fi inca si mai usor de invocat acest argument mizerabil : " ei sunt mai putin de 300 , voi sunteti 22 de milioane", si in general :"cine mai are nevoie de un parlament"?

    Deci logica e urmatoarea:
    "Poporul m-a ales pentru ca am zis ca vreau bine, acum cand eu hotarasc ca pnl-ul la canal, e de fapt vocea poporului"
    Smeckeria e simpla " daca vox populi vox dei", atunci "vox basescu vox dei".
    Aceasta delegare a vointei poporului in numele unui singur individ este finalul trist al acestui demers.

    Iar victoria lui basescu nu ar insemna atat victoria sa personala, cat acceptarea de catre popor a ideii de furher.

    Iar in acesta ideie e construit si sloganul hitlerist " Voi sunteti adevarata majoritate".

    RăspundețiȘtergere
  62. @acidutzuu:

    Intrebarea ta sintetizeaza atat de bine o tema care tot apare in comentarii incat am introdus un nou post "declaratie de intzentzie" la inceputul blogului. Citeshte-l, si poate ma ajutzi sa-l fac cat s-o putea de clar.

    RăspundețiȘtergere
  63. Basescu nu mai exista ca politician ! In momentul asta el e un rechin pe uscat care-si da duhul zbatandu-se :)Mergem mai departe cu ce a ramas (Crin,Geoana,Klaus) si probabil o sa injuram peste 5 ani! Nu dau multe sanse acestei ultime formule insa e singura viabila momentan ...Mi-ar placea sa cred ca totul va fi ok insa dupa 20 de ani de la Revolutie (timp in care am fost condusi tot de comunisti) mi-e greu sa mai cred in minuni! Scena politica are nevoie de o dreapta mai puternica ! PNL a alunecat prea mult spre centru d`aia face Basescu pe anticomunistul acum...Avem ce meritam tovarasi !

    RăspundețiȘtergere
  64. RE: Eheheeeeeeeee... aici e complicata treaba, dar fie, hai sa ma lansez in speculatzii:

    1) Sorin Oprescu. Intoxicare ca are shanse. Cozmanca dezerteaza din PSD si fuge la Oprescu. S-ar fi vrut sa plece si iliescu, dar n-a functzionat pana la capat. S-a dorit "spalarea PSDului" si transformarea lui intr-un partid social democrat modern. Probabil efortul de filtrare va continua.

    2) aliantza PSD-PNL nu e menita sa rezista asha la nesfarshit, Johannnis a spus CLAR pentru cine are urechi sa auda: "facem un aranjament din care SA POATA IESHI TOATA LUMEA ONORABIL".

    3) Johannis propus de PNL. Se va guverna impreuna o vreme, iar cand aliantza se va sparge ea se va sparge "ONORABIL", dar PNL va ieshi intarit prin faptul ca el l-a propus. Adica cam cat PSDul.

    4) PD: i s-a dat (din nou, pentru cine are urechi sa auda) un exit strategy: "filmul cu caseta vine din interiorul PD-L". va aparea grupul PD care l-a spart pe basescu. DAR, acest grup (si deci PD) va fi o buna bucata de vreme (pana se va reforma pe bune) un partid marioneta, shatajabil prin intoarcerea mesajului "Grupul care a SALVAT PD-ul de basescu" in mesajul "Grupul care a facut PORCARIA CU CASETA"

    5) In spatele acestei intregi manevre e mintea lui moliceanu si banii lui patriciu.

    Repet, eu sunt mic shi nu shtiu nimic, sunt doaaaaaaaaaar speculatzii :-)

    RăspundețiȘtergere
  65. din ceea ce ai zis, reiese ca PNL-ul nu e atat de bun incat sa intre in parlament.

    RăspundețiȘtergere
  66. @Anonim: Categoric, asha este. PNL-ul nu este atat de bun sa intre inparlament IN SISTEMUL DE VOT UNINOMINAL. Este insa foarte bun sa intre in parlament cu 20% IN SISTEMUL DE VOT PROPORTZIONAL. Si exacat asta e miza.

    RăspundețiȘtergere

 
Site Meter